סיורי לייב מחוות החופש
דווקא בתקופה מורכבת זו בה הקשר האנושי שהיה מובן מאליו הפך להיות מורכב, והריחוק החברתי מקשה על התפקוד היומיומי ראינו לנכון להמשיך את הפעילות דרך שיעורי זום שיאפשרו לתלמידים והמורים המבודדים והמרוחקים קשר מתמשך עם החווה וערכיה. הפעילות שאנו מציעים רלוונטית מתמיד, ומקדמת שיח בנושאים שהם ערכי הליבה שלנו. בסיורים הווירטואליים אנו עוסקות גם בשיקום וחוסן רגשי ונפשי דרך החיבור שנוצר בין הילדים והנוער אל בעלי החיים בחווה והסיפורים האישיים של כל אחד ואחת מהם.
חמלה- חמלה במהלך הסיור אנו פוגשים בעלי חיים שדרכם אנו מציפות את ערכי החמלה והאמפתיה אליהם ואל בני האדם
שסביבנו.
גלי, פרה עיוורת שהתמודדה עם בריונות וחרם מצד בובה ומעיין, אף הן פרות והדרך בה התמודדנו עם המצב עד לפתרון
מאפשר התבוננות מחודשת על פרות, והן כלפי בני אדם.
בילי, תיש נכה הנעזר בכיסא גלגלים שנותן למתבונן בו זווית ראיה חדשה לחלוטין על התמודדות עם קושי. בילי לא נותן
לכיסא הגלגלים למנוע ממנו כל פעילות חברתית והוא אחד התיישים היותר שובבים בחווה.
עומר תיש צעיר ועיוור המתמודד עם קושי חברתי. מאפשר לילדים להתחבר רגשית אל הקושי החברתי שהם מתמודדים
אתו בתקופה זו וכן מחוץ לתקופת הקורונה.
שירלי תרנגול ההודו שלמרות נכותו מעביר הלאה אל החלשים ממנו את כל החמלה והאהבה שקיבל כשהיה צעיר ומפוחד.
שיקום- בחווה מתבצע שיקום הוליסטי, תחילתו בשיקום האימון של בעל החיים בנו ובעצמו ולאחר מכן שיקום פיזי וחברתי.
במהלך הסיור אנו מדברים על השיקום מתוך מקום של הבנה של כל צרכיהם של בעלי החיים שזהים לצרכיהם של הילדים
והנוער הנחשפים אליהם. בדרך זו ילדים יכולים להתחבר אל עצמם ולהבין קשיים שאיתם מתמודדים הם וחבריהם
בתקופה זו.
חוסן רגשי- הסיור בחווה מאפשר פגישות עם בעלי חיים שהתמודדו עם קשיים פיזיים, רגשיים וחברתיים שונים. ילדים ונוער
מצליחים להתחבר אל הסיפורים ולהתחזק בעצמם דרך ההתמודדות החיובית של בעלי החיים.
מגע הדדי- במסגרת הסיור אנו פוגשים את הארנבונים במתחם שאליו גם בימים כתיקונם אין כניסה למבקרים. הסיבה היא
שבעלי החיים המתוקים הללו אינם אוהבים מגע. זהו מקום מיוחד שבו אנו מתבוננים לעומק בנושא המגע. הן מקבל המגע
והן נותן המגע צריכים להיות שווי זכויות במשוואה ומתחם זה מציף את הנושא ומטפל בו.
סיורי הלייב יכולים להיות חד פעמיים או כקשר מתמשך לאורך זמן כשיעורים שבועיים/חודשיים על פי הצורך של בית
הספר/ הכיתה. ניתן לשלב תחומי ידע שונים כגון, שפה, מדעים, אנגלית ועוד.